Kennismakingsconsult
60 minuten & geheel vrijblijvend
Strategische marketingplanning
Bij Mijn Eigen Platform stellen we een op maat gemaakt marketingplan op dat volledig aansluit bij de doelstellingen van jouw organisatie. Elk aspect van het plan wordt ondersteund door strategisch advies. Onze aanpak omvat:

Het identificeren en bereiken van jouw doelgroep.

Het bepalen van de marktpositionering op basis van de merkidentiteit en een grondige concurrentieanalyse.

Het selecteren van de juiste marketingkanalen en strategieën die passen bij jouw specifieke marketingbehoeften.
1. Voorbereiding
Inleidende marketinganalyse van jouw organisatie
Voorafgaand aan het gesprek vindt er een analyse plaats van de openbare marketing van jouw organisatie, waarin marketingkanalen zoals de website en sociale media, de merkidentiteit en uitstraling, en de huisstijl door een expert geanalyseerd worden.
2. Het consultgesprek
Kennismaking met jouw organisatie
Tijdens de kennismaking met de organisatie krijgen we graag een dieper inzicht in jullie waarden, doelen en unieke kenmerken. We zullen luisteren naar jullie verhaal en streven ernaar een sterke basis te leggen voor een effectieve samenwerking.
Terugkoppeling van inleidende marketinganalyse
Tijdens de terugkoppeling van de marketinganalyse zullen we de resultaten van onze analyse met jullie delen, waarin we samen opzoek gaan naar passende vervolgstappen.
Strategisch gesprek over de huidige marketingbenadering en doelen
Tijdens het tweezijdige gesprek over jullie huidige marketingaanpak zullen we dieper ingaan op diverse essentiële onderdelen. Samen zullen we de marketingstrategie afstemmen op jullie specifieke doelstellingen en behoeften. We zullen de focus leggen op:

Het identificeren en bereiken van jullie doelgroep;

Het analyseren van jullie marktpositie ten opzichte van de concurrentie en het definiëren van jullie unieke verkooppropositie (USP);

Daarnaast zullen we de merkidentiteit versus het merkimago bespreken, inclusief jullie missie, visie, communicatiestijl, tone of voice en huisstijl;

Tot slot zullen we de advertentiestrategie onder de loep nemen, waarbij we jullie doelen, communicatiekanalen,
én de afstemming daarvan op de doelgroep en jullie product(en)/dienst(en) zullen bespreken.
Advies voor marketingstrategie
Tijdens het advies over de marketingstrategie zullen we nauwkeurig kijken naar jullie sterke punten en verbeterpunten op basis van de eerdere analyse. We zullen creatieve ideeën en strategieën aanreiken om jullie groei te bevorderen en innovatie te stimuleren. Ons doel is om jullie te helpen bij het identificeren van kansen, het optimaliseren van jullie marketinginspanningen en het ontwikkelen van een solide strategisch plan dat jullie organisatie naar het volgende niveau kan brengen.
3. Na het consult
Het bespreken van jouw toekomstige marketingplan
Ben je enthousiast geworden van het adviesgesprek en wil je graag meer informatie over de diensten die wij leveren? Tijdens het bespreken van jouw toekomstige marketingplan verschaffen we informatie over het brede assortiment van mogelijkheden, en komen we samen met een plan van aanpak die aansluit op de doelen en wensen van jouw organisatie.
1. Voorbereiding
Inleidende marketinganalyse van jouw organisatie
2. Het consultgesprek
Kennismaking met jouw organisatie
3. Na het consult
Het bespreken van jouw toekomstige marketingplan
